Vanlige spørsmål og svar

Angi beløpet for dette lånet.
kr
Omtrentlig kostnad  5 år
kr 0/md*
+
Våre partnere kan gi deg en gunstigere rente hvis du velger å konsolidere lånene dine. På denne måten "kjøper de ut" deler eller hele lånesituasjonen din og slår dem derfor sammen til et enkelt lån
Din e-post er påkrevd slik at vi kan kontakte og sende ut informasjon om søknaden din til deg. Dersom et bud aksepteres, vil bankene også kommunisere med deg via denne e-posten.
Telefonnummeret ditt er påkrevd slik at vi kan gi deg informasjon om søknaden din. Dersom et bud aksepteres, vil bankene også kommunisere med deg ved å bruke dette telefonnummeret.
Ved å starte søknaden, godkjenner jeg både brukeravtale og privacy policy, og bekrefter mitt norske statsborgerskap.
Totalt lånebeløp

310000 kr

           
nedbetalningstid

5 år

Eksempel: Renten er variable og settes individuelt. 0 kr over 5 år, nom. NaN%, eff. 0% kost. 0 kr, tot. 0 kr. Nedbet tid 1-15 år. Eff.rente: 6,82%-48,76%.

Trygt og sikkert
  • Hva er Sambla?
  • Hvordan fungerer en sammenligningstjeneste for lån?
  • Hvordan søker jeg om lån?
  • Er en søknad forpliktende?

Her nede finner du vanlige spørsmål og svar og Sambla og hvordan det fungerer å søke om lån gjennom oss. Gå direkte til spørsmål og svar ved å klikke her.

Skulle du fortsatt ha spørsmål, er du velkommen til å kontakte oss på kundeservice@sambla.no så hjelper vi deg videre.

Når du føler at du har fått svar på spørsmålene dine, kan du fortsette å søke om å låne penger direkte gjennom skjemaet som er her på siden.

Vanlige spørsmål og svar

Hvor mye kan jeg låne?

Du kan låne opp til 800 000 kroner. Hvilket beløp en bank eller långiver er villig til å låne ut, avhenger av mange faktorer. For å være villige til å låne ut høyere beløp, er de fremfor alt opptatt av hvor mye du har igjen å leve for hver måned etter at du har betalt de faste utgiftene.

Hvordan kan det være gratis å benytte Sambla ?

Det avhenger av hvilken bank du inngår låneavtale med. Men regn med én–tre dager fra du har undertegnet lånedokumentene.

Hva kreves for å ta opp lån gjennom Sambla?

Du må være minst 18 år gammel og ha en fast månedlig inntekt på minst 10 000 kroner. Du må ha vært folkeregistrert i Norge i minst ett år. Det er en fordel, men ikke et absolutt krav, at du ikke har noen betalingsanmerkninger.

Hvor raskt får jeg svar fra bankene?

Vi får svar fra alle banker innen 24 timer.

Hvilken rente og hvilke månedlige utgifter får jeg?

Den laveste renten bankene våre kan tilby er 6,19 % og den fastsettes individuelt på grunnlag av den økonomiske situasjonen din. Alle banker gjør ulike vurderinger og derfor er det lurt å sammenligne mange banker og långivere.

Binder jeg meg til noe når jeg sammenligner banker med Sambla?

Nei, hvis du ombestemmer deg, kan du alltid hoppe av sammenligningsprosessen. Det er først i det siste stadiet, når du har undertegnet lånedokumentene, at du har inngått en avtale.

Når overføres pengene til kontoen min?

Det avhenger av hvilken bank du inngår låneavtale med. Men regn med én–tre dager fra du har undertegnet lånedokumentene.

Kan jeg låne selv om jeg har betalingsanmerkninger?

Ja, du har likevel en sjanse til å få lån. Men da må du ha en fast månedslønn på minst 10 000 kroner og du må ikke ha noen utestående gjeld hos et inkassoselskap.

Kan jeg samle gamle lån?

Ja, du kan samle flere gamle lån og bytte dem ut mot et nytt lån med lavere rente.

Kan jeg nedbetale et lån før tiden?

Ja! Når du tar opp et forbrukslån uten sikkerhet gjennom Sambla, har du alltid rett til fri amortisering (tilbakebetaling). Det innebærer at du kan betale inn høyere avdrag eller innfri hele lånet om du ønsker det.

Hvem kontakter jeg for klage?

Vi ønsker at kundene våre skal være fornøyde og få best mulig service og rådgivning. Derfor er dine synspunkter viktige for oss. Hvis du er misfornøyd vil vi gjerne vite det slik at vi får en mulighet til å løse det sammen med deg.

Hvor vender du deg for å klage?

Hvis du har en klage du øsnker å formidle så kan du kontakte Sambla sin klageansvarlig via

E-post: klage@sambla.no

Telefonnummer: 33 22 29 70, eller send brev til: Sambla – Arbins gate 2, 0253 Oslo

For at vi skal kunne håndtere klagen din ber vi deg å oppgi følgende informasjon:

  • Navn og kontaktopplysninger
  • Hva klager gjelder
  • Dato og tid for når problemet oppsto
  • Beskrivelse av situasjonen
  • Støtteinformasjon/dokumentasjon

Misfornøyd med Samblas beslutning?

Hvis du etter gjennomgang med Samblas klageansvarlig fortsatt ikke anser deg være i stand til å godta beslutningen kan du vende deg til:

  • Forbrukerrådet
  • Telefon: 23 400 500
  • www.forbrukerradet.no
  • Fred Olsens gate 1, 0152 Oslo
  • Postboks 463 Sentrum, 0105 Oslo